Uusi vuosi ja uudet kujeet

 Mitäpä minä noista uuden vuoden kujeista tiedän. Tulevaisuus näyttää yhtä tuntemattomalta kuin ennenkin. Viime vuodesta voin sanoa sen, että... 

Se on varmasti elämäni nopein vuosi. Tähän mennessä.

Seuraaviin synttäreihin 4 kuukautta ja 12 päivää. Seuraavat pyöreät vuodet tulee täyteen. Vapaana. Vapaana mistä? Älkää kysykö. 

Parasta viime vuodessa on ollut se, että olen saanut elämääni takaisin ihmisiä joita olen pitkään ikävöinytkin. Potuttaa (voisi oikeastaan ilmaista että v*tuttaa) hukkaan mennyt aika, mutta onneksi olen saanut sovittua minulle tärkeiden ihmisten kanssa asiat jollekin mallille. 

Olen saanut menneen vuoden aikana oman osittaisen synninpäästöni. Maailman tärkeimmän ihmisen (äiti) kanssa olen keskustellut, että näihin asioihin varmaan palataan jossain määrin enemmän tai vähemmän vielä varmasti jotenkin selvitellen tai ihmetellen. Voin onnekseni sanoa, että isäkin on ottanut osaa keskusteluun kertomalla mielipiteensä. 

 Olen itseäni pitänyt aina isän tyttönä, mutta nyt olen huomannut että olen kyllä tasapuolisesti sekä äidin ja isän tyttö. 

Elämän rankkuus.. Jokaisella on ristinsä kannettavana. Minulle on tullut se raskaampi osa kannettavaksi - olisi ihan mukavaa ollut päästä vähemmällä ja paremmilla eväillä. 

 Ehkä jatkossa käännän elämäni niin, että toimin hyväntoivon/tahdon lähettiläänä. Sitten joskus. Toivossa on hyvä elää.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Runokirjani..

Elämän käännekohtia

Vanhasta uutta osa II