Vanhasta uutta

Tykkään kovasti tehdä käsilläni erilaisia juttuja. Esimerkiksi kutoa vaikka villasukkia. Ala-asteella olin kaksi ensimmäistä luokkaa (mikäli muistan oikein) puukäsitöissä. Puukäsitöissä oli lisäkseni tyttö, joka oli minun hyvä ystäväni siihen asti, kunnes muutti toiselle puolen kaupunkia. Muistan tämän tytön nimen vieläkin selvästi. No, kun ystäväni muutti muualle - jatkoin puukäsitöissä hetken aikaa ja vaihdoin tekstiilikäsitöihin. Eihän tuo virhe ollut. Osaan jotain paikata ja lyhentää housun lahkeita. Mutta silti jäi kaipuu puukäsitöihin.

Nyt olen saanut uuden projektin tuolista. Lähtökohtana ruskeaksi maalattu tuoli, josta näkyikin selkeästi punaista maalia alta.
Kyselin isältä ja veljeltä neuvoja miten saisin maalin pois. Ohjeita tuli ja kävin K-raudasta ostamassa eri vahvuisia hiomapapereita, lastan, tasoitusainetta, pensseleitä ja maalia. Sinistä maalia. Aloin työstämään tuolia hiomalla P80 vahvuisella hiomapaperilla ja siitä vaihdoin pikkuhiljaa ohuempaan P120 hiontapaperiin. Tulosta sainkin aikaan hiomalla tuolia ahkerasti noin parin tunnin ajan.
Olin aika tyytyväinen tulokseen, mutta silti tuskailin. Mietin kuinka monta tuntia joudun vielä hiomapaperin kanssa tekemään töitä, että saisin kaiken maalin pois. Ajattelin alkuun, että jos saisin millään hiottua tuolin jaloista, selkänojasta ja istuin osan päältä maalit pois niin olen tyytyväinen siihen.
Eräs ystävä sitten vinkkasi kuumailmapuhaltimesta, jolla saisi kätevästi maalit pois ja käyttäisi lastaa maalin rappaamiseen.
Otin vinkin heti korvan taakse ja kävin ostamassa tokmannilta vajaalla 16€urolla kuumailmapuhaltimen ja aikaa meni arviolta parisen tuntia - tulokset olivat heti paremmat mitä hiomapaperilla.
Tässä siis tämän hetkinen tulos tuolin kanssa.
Jospa vaikka ensi viikolla saisin vielä rapattua loput maalijämät pois tuolista ja vetäistyä uutta päälle. Sitten kyllä palkitsen itseni jotenkin.
Mä oon niin tyytyväinen jo tämän hetkiseenkin tulokseen, mutta loppusilausta on vielä vaille. Eikä tarvitse olla mikään mestari, vaan aivan tavallinen tallaaja.
Vai mitä?

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Runokirjani..

Vanhasta uutta osa II

Opettelen elämää